BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Friday, July 20, 2012

KISAH MANUSIA I ,

Assalamualaikum wbt, 
Syukur Alhamdulillah masih mampu bernafas dibawah lindungan Nya. Masih ditetapkan hati untuk meneruskan hidup berusaha mencari hidayah Nya dan mengumpul segala kebaikan. Seperti yang telah diberitahu, esok, Sabtu 21 July 2012 bersamaan dengan 1 Ramadhan 1433 Hijrah menanda telah masuknya kita semua umat Islam ke bulan yang paling mulia, Ramadan Al-Mubarak. Semoga kita mengejar dan berebut-rebut untuk memperbanyakkan amalan pada bulan ini. InsyaAllah . 


So berkenaan dengan tajuk, entry ini akan lebih mengisarkan tentang pengalaman saya dengan manusia-manusia yang telah singgah dalam kehidupan saya, sama ada dalam masa yang singkat, mahupun dalam jangka masa yang lama. Tetapi peringatan, kisah-kisah tersebut tidak lah di ' mention ' nama mereka. Kisah-kisah ini juga tidaklah berniat untuk memandang rendah, mengkritik , berdendam , menyakitkan hati mahupun seangkatan dengannya. Cuma ini hanyalah pandangan saya mengenai diri mereka. Saya pun bukanlah manusia yang sempurna. 


Bermulanya kisah apabila saya mula berkenalan dengan Si Gadis , andaikan dia adalah Gadis A. Memandangkan berada di tempat yang baru, memang susah nak membiasakan diri . Pemalu lah katakan. Dan Gadis A mempunyai seorang lagi rakan iaitu Gadis B. Dipendekkan cerita, pada awal pembelajaran , kami sentiasa bersama. Cuma waktu makan , Gadis A lebih selesa untuk menjamah didalam bilik. Lama kelamaan, banyak masa yang dihabiskan hanyalah antara saya dengan Gadis B, disebabkan jadual Gadis A berbeza dengan kami, 1 additional information, Gadis A lebih bijak dari kami berdua. 


Dijadikan cerita, memang kami banyak habiskan masa bersama. I mean macam pergi kuliah sama-sama, makan sama-sama, balik kolej pun sama-sama. I have a really bad attitude di mana sangat gemar untuk menilai orang. Tapi hanya untuk kepuasan diri sahaja, bukanlah menjaja perihal orang kepada orang lain untuk menarik perhatian. That not really me :)  Actually my first impression toward her, seorang gadis yang agak skema, tidak kesah tentang penampilan diri, maksudnya pakai apa pun okay, not Brand-y girl. So bila banyak masa yang spend dengan dia, makin banyak penilaian dibuat. Antaranya, sedikit mementingkan diri, degil mungkin, kurang masa untuk diri sendiri, kurang yakin terhadap diri sendiri, kurang bersosial , macam kurang bergaul dengan orang. Ingat, ini semua hanyalah penilaian semata-mata.


Masa pun berlalu, haha ini yang the best part. Finally the truth revealed. Terbukti segala penilaian yang dibuat, sedikit demi sedikit. Gadis B sangat tidka gemar kalau dirinya disusahkan. Macam ada orang minta tolong, any king of help. Nanti mulalah merungut. And terlalu low self confident . Teramat. Sanggup takbalik untuk study for exam. Cool sudahh. Spend more time dengan diri sendiri. Indulge sikit diri, isn't that much more better ? And one more habit, terlelap dalam lecture. Dah berbuih mulut nasihat, kalau mengantuk teruskan tidur, takperlu tahan, tapi kedegilan nya, masih nak bertahan lagi. Last-last, mengantuk takhilang, belajar pun takmasuk apa-apa. Tak begitu ? 


Sampai lah satu tahap, bila dimana perangai Gadis B takboleh diterima, akibat terjadinya sati insiden, maka putus hubungan kami berdua. Totally. Takda lagi ke kuliah sama-sama, makan sama-sama. Dia perlu untuk sedar sendiri, perbaiki diri sendiri. Bukanlah saya baik sangat nak tegur, tapi masing-masing dah besar, matang, pandai-pandai sedar sendiri kan. And until now, tak pernah dengar langsung berita pasal dia. How final result dia, UPU dapat mana, langsung tak. Terima kasih kerana singgah sebentar dalam hidup ini. Maaf atas segala perbuatan. Harap tidaklah putus begitu je hubungan yang terjalin. 


Quotes of the day :)

**Rasa ini, makin hari, semakin hilang. Walau dikejar, tetap hilang. Beberapa hari ini, telah cuba untuk kembalikan rasa itu, begitu perit rasanya. Namun saban hari, masih lagi gagal. Anda tidak faham, rasa yang ditanggung, diri ini sudah cukup lemah untuk meneruskan. Tidak minta lebih, cukuplah sekadar hadirnya anda sebagai sesuatu yang hidup dan menguatkan kembali rasa ini dalam diri.

0 comments: