BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, April 25, 2012

KARMA ; WHAT GOES AROUND COMES AROUND

everybody keep busy talking about their life. IN DETAIL. tapi tak perlulahh sampai benda yang boleh menjatuhkan maruah kau pun, kau nak cerita. itu publisiti namanya. i still don't understand why such people exist. sampai " period " pun nak bagitau satu dunia. memang silaplaa. mana letak kau punya maruah diri. tak segan ?!

jujur, hobi sepanjang final exam adalah mengikuti perkembangan blogger blogger tertentu. yeaa certain dari mereka mempunyai cerita yang menarik, malah ada juga sebaliknya. mengambil iktibar dari kisah mereka . yang ditinggal kekasih, betrayed by surrounding people, yeaa segala ujian hidup. 

cukup melihat dari segi pandangan sendiri mengenai 
KARMA . hidup semakin lama di dunia mengajar banyak pengalaman. dari situ dikutip sedikit demi sedikit keperluan hidup. cukup lahh pengalaman terdahulu yang terlalu terpengaruh dengan sikap manusia yang tak henti mulut dan perbuatan untuk menyakiti orang lain. tak boleh kahh anda anda sekalian menjaga kehidupan anda sahaja ?!!



Alhamdulillah makin dewasa , segalanya masih dalam kawalan. melihat gelagat dan karenah manusia sekalian hanya menjadi hiburan jenaka yang selalu available. for me, " alaa normal lahh tu , nama pun manusia. nak mengata orang , tapi kita apa kurangnya. " lebih kurang macam tulahh. skill untuk mengutuk or membalas dendam dah lama lupus dalam diri. cukup menjadi sejarah lama. cuba fikir sejenak, " adakah kita nak benda yang kita sendiri lakukan pada seseorang terkena pada kita balik ? "  dalam erti kata lain, what goes around comes around .



cuma peringatan, cukup-cukup lahh perbuatan yang boleh menyakiti orang lain. tidak pihak mangsa yang akan revenge balik , tapi kuasa Tuhan kita tak boleh tolak. malah balasan Tuhan mungkin lebih dashyat dari yang dilakukan. after this, cukup-cukup lah mengata-ngata, betrayed sesama sendiri, mainkan perasaan orang , huhh cukup pedih sekali ! 



peringatan : entry ini tidak menyentuh mana-mana pihak sama ada yang masih hidup ataupun yang telah tiada.

0 comments: